בית הספר סיטאר 

בית הספר למקצועות המוסיקה, במרכז קהילתי דורה, מרכזים קהילתיים מרכז צפון נתניה

מטעם המרכז ועיריית נתניה "נתניה היא המגרש הביתי שלי ומרכז קהילתי דורה הוא מרכז תרבות", כך אומר מנהל בית הספר, הזמר והמלחין והפזמונאי המוערך יוני רועה.

יוני נולד וחי בנתניה, משפחתו מתגוררת בעיר והוא מחובר לקהילה בכל נפשו. בראשית הדרך, כשיוני בן השמונה חיפש בית ספר למוסיקה שיענה על צרכיו, היה רק הקונסרבטוריון העירוני של נתניה. עבור יוני, שהתעניין במוסיקה פופולרית וברוק, הסגנון הקלאסי של הקונסרבטוריון שהיה בזמנו רק בסגנון הקלאסי, פחות התאים וכבר אז הוא שם לעצמו מטרה- להקים בית ספר למוסיקה בסגנון שמדבר אליו. 

על מנת להגשים את מטרתו, פנה יוני לראשת העיר נתניה הגב' מרים פיירברג, עם תוכנית מסודרת להקמת בית ספר למקצועות המוסיקה שיאפשר למוסיקאים, כישרונות צעירים וגם מבוגרים לנגן ולשיר מוסיקה במגוון רחב של סגנונות: בלוז, גאז', מזרחית, פיוט, r&b. בנוסף, חלומו של יוני כלל אולפן הקלטות ולימודיי סאונד.

לשמחתו הרבה של יוני, הגב' פיירברג הבינה את חשיבות  הפרויקט והעמידה אותו בראש סדר העדיפויות שלה, כחלק ממאמציה לקידום ופיתוח הקהילה.

כיום בית הספר נותן מענה לקהילה שמחפשת אתגרים אחרים- מודרניים, טכנולוגיים, עם שיטות לימוד צעירות ועכשוויות.

בבית הספר מתקיימים שיעורים פרטניים ובנוסף כל התלמידים משתתפים בשיעורים קבוצתיים, בהם הם מתנסים ולומדים תאורייה, הרמוניה ופיתוח שמיעה. השעורים הקבוצתיים מקדמים את התלמידים ופותחים בפניהם עולמות חדשים של ידע וניסיון.

כחלק מהתפיסה ההוליסטית של בית הספר, מלמדים פה גם סדנאות של כתיבה והלחנה, הפקה מוסיקלית ועבודה עם תוכנות מוסיקה באולפן הקלטות, 

המורים, חלקם סטודנטים בבית הספר הגבוה למוזיקה "רימון", מקפידים להתעדכן בנעשה בעולם המוסיקה ומביאים עמם את הידע הרלוונטי והעדכני ביותר.

בזכות הקשר המיטבי עם עיריית נתניה, לתלמידים הזדמנות פז לצבור ניסיון בימתי באירועים עירוניים גדולים- בחנוכה, ביום העצמאות ובטקסים נוספים. זו פריבילגיה אדירה לתלמידים.  יוני אחראי באופן אישי על ההכנות להופעות הללו ומעניק מניסיונו בכל הקשור להופעה על במה: שם דגש על הקשר עם קהל, התייחסות לתאורה, פיתוח האישיות הבימתית,הגשה נכונה ועוד.

העשרה נוספת לתלמידים מגיעה מכיתות האומן, המתקיימות בבית הספר. במפגשים עם אמנים מהשורה הראשונה, ביניהם שלומי שבת, מיקה קרני רון שובל ואחרים, התלמידים זוכים ללמוד מקרוב מאוד על עולם המוזיקה הישראלי. זווית נוספת לעולם זה התלמידים חווים בביקור (ביחד עם ההורים) באולפני נווה אילן- שם הם משתתפים בצילומי תכניות (דה ווייס, הכוכב הבא ואחרות) ונפגשים עם המדיום הטלוויזיוני.

לאחרונה ביקרו התלמידים ברדיו ירושלים, פגשו את מנכ"ל הרדיו וקיבלו הסבר על אופן ההחלטות של עורכי התוכניות ושדרי הרדיו בכל הקשור לשירים חדשים, זמרים, מי קובע מה זה להיט, וכדומה.

בסוף שנת הפעילות התלמידים מגישים מופע מרשים, המוקדש בכל שנה ליוצר אחר: שירהם  של עוזי חיטמן, אהוד מנור ויורם טהרלב הועלו על הבמה בשנים עברו וריגשו את בני משפחות היוצרים שנכחו בקהל. 

גישתו ההוליסטית, מרחיבת האופקים, של יוני ושל בית הספר בניהולו, מחזקת את המוטיבציה ותשוקתם של התלמידים ומסייעת להם להתברג בעולם המוזיקה הישראלית. כך, למשל, בוגרות בית הספר טיגיסט הנוק שהייתה פיינליסטית בתוכנית אביב נגד אייל, לורן יודיצקי, שהשתתפה בתוכנית בית הספר למוסיקה, בר פורמן שהופיעה בפסטיבל סן- רמו באיטליה וליאור הררי שהשתתפה בתכנית אביב נגד אייל.

יוני רועה חי את עולם המוסיקה הישראלי ותעשיית המוסיקה כבר שנים. פוקד באופן קבוע את משרדי ההפקות בתל אביב ועושה כל שביכולתו לקדם את התלמידים לעבר אודישנים למחזות זמר, הצגות ותוכניות טלוויזיה. חשוב לו שהתלמידים יחוו ויתנסו, אבל שלא יסתחררו ויקחו הכל בפרופורציה. "הדרך, הניסיון וההתמדה הם המפתח להצלחה. התלמידים יודעים שבשביל להצליח צריך לעבור דרך, בלי קיצורים" אומר יוני ומוסיף "אם מישהו מצליח מהפנטהאוז זה זמני כי אין לזה יסודות איתנים".

בבית הספר תלמידים מגיל שבע ועד 70, רובם תושבי נתניה. "כילד, ראיתי כמה קשה היה להוריי לממן את שיעורי המוזיקה שלי. כיום, כמנהל בית הספר סיטאר, אני מקפיד לאפשר לכל אוהב מוזיקה המעוניין ומתאים - ללמוד בבית הספר, בלי קשר למצבו הכלכלי. בזכות תרומות של אנשים טובים השאלת כלי נגינה" מסביר יוני.

הקמתו של בית הספר בתוך המרכז הקהילתי בשכונת דורה לא הייתה בחירה מובנת מאליה עבור יוני, אבל כיום הוא אומר "סיטאר, המרכז הקהילתי וקמפוס האמנויות משתלבים במרקם האנושי וביחד עם התושבים הופכים את השכונה למוקד תרבותי. כולנו כאן ביחד, מאפשרים לתרבות ולאמנות לפעול ממקום אותנטי ושורשי, באווירה חמה, מחבקת ומצמיחה"

מנהלת המרכז הקהילתי דורה, הגברת זהר וייסמן מוסיפה: "המרכז הקהילתי בדורה הוא ביתם של תושבי השכונה והעיר כולה. בית הספר סיטאר מאפשר לנו לפתוח בפני הלומדים בו עולמות חדשים ומרגשים- של מוזיקה על צבעיה השונים. כולנו נהנים מתוצרי הלמידה הזו- במעגל המיידי בזכות המופעים המרהיבים ובמעגלים הרחבים יותר- בזכות בוגרי בית הספר, שגרירי התרבות שלנו בעולם. אני גאה לארח את סיטאר במרכז הקהילתי ובטוחה שתלמידי בית הספר המיוחד הזה יזכו להצלחות רבות.

יוני רועה: "לפני שפתחנו את את סיטאר, לא הבנתי את המשמעות של מרכז קהילתי ולא הכרתי את העוצמה הקהילתית, שבאות לידי ביטוי בספורט, בפעילות לבני הנוער, עזרה בלימודים ובעזרה לכל האוכלוסיות וגם למעוטי יכולות במימון מלגות, כיתות מחשבים ועוד. לא סתם הסלוגן של המרכז הקהילתי דורה הוא "הגעת הביתה" - המרכז הקהילתי הוא סוג של בית ויש בו עשייה אמיתית למען הקהילה".

מנהלת רשת המרכזים הקהילתיים מרכז- צפון נתניה, לו משתייך המרכז הקהילתי דורה, הגברת מירה ויז'נסקי מוסיפה כי המוסיקה מאפשרת לכל אדם להתפתח ולהרחיב אופקים, כפי שהמרכז הקהילתי פותח עולם לכולם".

שערי בית הספר פתוחים עבור הקהילה ילדים החל מגיל 7 ועד בוגרים

ללמוד נגינה בכל הסגנונות, פיתוח קול, סאונד, אולפן ועוד 

עם מורים מעולים ובאווירה נהדרת. 

 

לפרטים והרשמה לסיטאר- ביה"ס למקצועות המוסיקה |

050-9012337 או

פנו למזכירות המרכז הקהילתי דורה בטל' 09-835-6845 

 

 

 

אתריקס פיתוח מערכות מידע